27 Şubat 2014 Perşembe

MVC dunyasina gec bir giris

Uzun zamandir uzerinde calistigim, bakim yaptigim tum projelerin web-forms tabanli olmasindan dolayi erteleyip durdugum MVC dunyasina artik girme zamani gelmisti. Kendime bu sene icin cizdigim rotanin bir parcasi olarak izleyecegim yolun adimlari buradan geciyor.

Bu sene icin kendimi zamani yakalamaya adadim diyebiliriz. Sene sonuna kadar extreme programming konusunu tam anlami ile uygulamaya gecirmis olmak istiyorum.  Ama bu konuya klasik konvansiyonel yontemlerden direk olarak dalinca duvara tosladim. Onun icin kendime gecisli bir plan hazirladim. VB.NET ile ASP.NET uzerinde web-forms kullanan birisinin her ne kadar klasik ASP gecmisi olsa da baliklama Ruby'e girmesi (en azindan benim yasimda) husran olabiliyor.

Dolayisiyla bildigim ortamdan yola cikarak gecisler yapa yapa hedefe ulasacagim bir rota belirledim. Bu rota;

  1. GIT
  2. C#
  3. MVC
  4. Entitiy Framework
  5. TDD
  6. BDD
  7. S.O.L.I.D.
  8. Ubuntu
  9. Ruby
  10. Ruby on Rails
  11. Cucumber
  12. MongoDB
Hepsini sirayla yapmak biraz zor. cunku ic ice gecmis yapilar da var. Dolayisiyla ilk 6 maddeye ayni anda girmek durumunda kaldim. Bu gecis en azindan kavramlarin oturmasi icin yararli oluyor.

Bir suru kitap indirdim, okudum, makalelere daldim ve en sonunda super bir video kurs ile tanistim. ilk 6 madde icindeki 4 konuyu kapsayan bu kursu eminim arayinca siz de bulabilirsiniz ama kolaylik olsun diye bir kez de ben yazmak istedim.

ya da buradan direk ulasabilirsiniz 

Kaynak kodlarina da buradan ulasabiliyorsunuz 

Altyazi secenegi ile ingilizce veya Turkce altyazi acabiliyorsunuz ama uyarayim Turkce google translate Turkcesi. Yani birsey anlasilmiyor. ama ingilizce altyazi ile konusmada anlayamadiginiz bolumleri yaklalamak daha kolay olabiliyor. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder