5 Mart 2014 Çarşamba

MVC dunyasinda ilerlemek

Gecen seferki yazimda bahsettigim video serisini bastan sonra seyrettim, notlar aldim, programci arkadaslarla konuyu tartistim ve nihayet ilk projeyi gelistirme asamasina geldigimi hissediyorum. Kendimi bilgi seviyesi olarak baslangica gore cok daha ileride goruyorum. (Uzmanliktan cok uzak ama ana hatlari kavramis)

Bir hayli not aldim. Bu video serisi inanilmaz faydali. isinize yarayacak hemen hemen her yere dokunuyor. Ruby kursunda bile canli olmasina ragmen konular bu kadar iyi anlatilmamisti . Sonucta video derslerin TDD (Test Driven Development) konusuna girmesi de cok yerinde bir yaklasim oldu.

Simdi su konularin ne oldugu nasil ve nerede kullanilacagini anladim

  • Razor
  • MVC
    • Model
    • View
      • bundling
      • layout
      • partial view
    • Controller
      • Ajax
      • Data connection
  • Entity Framework
  • Tests
  • Cache
  • OpenID
  • Authorization / Authentication 

Bu ogrendiklerimi simdi sicagi sicagina bir projede kullanarak pekistirmem gerekiyor. Elimde .NET Form View ile yapmaya calistigim ama yarim kalmis bir proje var. Bu projeyi bastan MVC ile yazmayla baslayabilirim. Sonucta zaman sikintisi olmayan bir konu oldugundan daha rahat davranabilirim. Biraz da sans ile sanirim is yerinde de bir tane baslanmis ama gelistirilmeyi bekleyen MVC projesi devraldim.

Birden soguk suya atlamak bazen en iyi ogrenme sekli. Sadece bu sular cok soguk oldugu icin onceden biraz isinma hareketi yapmakta fayda var. O yuzden mutlaka konsepti tam anlamiyla cozmek sart.

Simdi biraz kapanip is yapma zamani.
Kullanacagim versiyonlar

JQuery 1.8.2
MVC 5.1
.NET 4.5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder